یک مقام انصارالله گفت ایران در عملیات ارتش یمن در تل‌آویو دخالتی نداشت و از آن مطلع نبود.

مقام انصارالله: عملیات تل‌آویو کاملاً یمنی بود

به گزارش قدس آنلاین، «نصرالدین عامر» سخنگوی انصارالله یمن ساعاتی پس از حمله پهپادی ارتش یمن به تل‌آویو در روز جمعه به ادعاها درباره نقش ایران در این حمله پاسخ داد و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران هیچ نقشی در تصمیم‌گیری برای انجام این عملیات نداشته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که یک پهپاد در نزدیکی نمایندگی سفارت آمریکا در تل‌آویو منفجر شد که در نتیجه آن یک نفر کشته و چندین نفر زخمی شدند و ساختمان‌های مجاور نیز آسیب دیدند.

به گفته سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، این پهپاد از نوعی بوده است که برد اصلی آن تا حدود ۱۱۲۰ مایل است. او مدعی شد که برد این پهپاد برای رسیدن به تل‌آویو از یمن و پرواز بر اساس مسیر فرضی از طریق سینا و بر فراز دریای مدیترانه کافی نیست.

اما نصرالدین عامر گفت این پهپاد به فناوری‌هایی مجهز است که تشخیص آن را دشوار می‌کند.

همچنین کارشناسان تسلیحاتی در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز تأیید کردند که پهپاد منفجر شده احتمالاً برای فرار از پدافند هوایی با رنگ‌های تیره‌تر رنگ‌آمیزی شده و مجهز به مخزن سوخت و موتور بزرگ‌تر برای رسیدن به تل‌آویو بوده است.

«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین نوع این پهپاد را «صماد-۳» عنوان کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه پس از حمله پهپادی به تل‌آویو که منجر به کشته و زخمی شدن ۱۱ نفر شد، تصمیم به تقویت و افزایش پروازهای هوایی خود گرفته است.

رادیو ارتش اشغالگر روز جمعه اعلام کرد ارتش تصمیم دارد سورتی هواپیماهای خود را در آسمان افزایش دهد و تحقیقات عمیقی در مورد نفوذ پهپاد به حریم هوایی اراضی اشغالی و بمباران شهر تل‌آویو انجام دهد.

«دورون کادوش» مفسر نظامی رادیو ارتش در این باره توضیح داد ارتش رژیم صهیونیستی بررسی خواهد کرد که چگونه یک پهپاد توانست ۲۱۰۰ کیلومتر بین تل‌آویو و بندر حدیده در یمن پرواز کند و این رادیو این موضوع را شکست سیستم‌های شناسایی می‌داند که بسیار مهم است، چراکه اگر هدف مشکوک شناسایی نشود، نمی‌توان اقدام به رهگیری آن کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.